top of page

Deň, keď otvoria dvere do Platóna

Máme za sebou sériu dní otvorených dverí UPJŠ. Po chodbách nám pobehovali stredoškoláci a vrátnici sa usmievali o čosi srdečnejšie ako zvyčajne. Nič nepokazí deň otvorených dverí tak, ako dvere zamknuté. Nemusíme stredoškolákom ukazovať komoru na metly, ale obrovské drevené dvere budovy Platón tento koncept trochu narušili.

Ilustračná fotografia

My, domáci, sme si už na zamknuté dvere smerom na Moyzesovu zvykli. Klamal by som, ak by som povedal, že som pri tých dverách videl bezradne postávať stredoškolákov, ale tak nejako to vyzerá v mojich predstavách. Predstava bezradne postávajúcich stredoškolákov mi nedala spávať po nociach a dohnala ma až k začatiu pátrania po „záhade hlavného vchodu“ do Platóna.

Zistil som, že nie som jediný, koho tento problém trápi a že moja kolegyňa z redakcie už začala pátranie sama. Zatiaľ sa dostala k vyjadreniu školy, podľa ktorého sú dvere zatvorené z technických príčin. Aké technické príčiny? To som sa chystal zistiť. Začal som pozorovaním dverí z Moyzesovej ulice. Čakal som, že pod rúškom noci uvidím, ako sa niekto vkradne do budovy, no nestalo sa tak. Dverí sa nikto ani nedotkol. Bolo mi jasné, že dvere musím preskúmať z druhej strany. Do budovy som sa dostal celkom ľahko v hlúčiku politológov, ktorí rozoberali príšerný stav zdravotníctva a ľutovali škrečka Spikyho (z rozhovoru som pochytil, že ide o internátneho maskota), ktorý trpí Alzheimerom a už dva roky sa mu nedostáva poriadnej klinickej liečby.

Hneď som si všimol, že budova Platóna disponuje mnohými architektonickými zázrakmi: schody, ktoré sa hýbu podľa fázy mesiaca, eskalátor, ktorý nikam neeskaluje a množstvo neočíslovaných dverí. Samozrejme som tam po chvíli zablúdil a bol som si takmer istý, že sa z budovy už nikdy nedostanem. Alebo horšie, že sa budem musieť opýtať na cestu. Po hodinách blúdenia som na stene objavil plán budovy. Podrobné skúmanie odhalilo polohu hlavného vchodu aj cestu von. Plán som si odfotil a prikladám ho ako dôkazový materiál (nekvalita fotky je spôsobená tým, že bola zhotovená pomocou špionážnych hodiniek s vodotryskom).

S napätím som utekal na miesto, kde by mali byť dvere, ktorých tajomstvo som sa snažil odhaliť. Aké bolo moje prekvapenie, keď stena, v ktorej mali byť dvere na Moyzesovu vyzerala takto:

Tak preto sa cez dvere nikto nedokázal dostať do školy! Žiadne technické problémy, dvere do Platóna sú len jednou z mnohých architektonických ilúzií, ktoré táto budova ukrýva.


Poznámka redakcie: Dvere do Platóna sú samozrejme skutočné. Redakcia sa momentálne snaží zistiť, čo spôsobilo reportérovu psychózu a halucinácie. Pobyt v budove Platón mal naňho trvalé následky a, chudák, úplne stratil zmysel pre orientáciu. Podľa lekárskej správy sa momentálne nachádza v šoku a má panický strach z dverí a spletitých chodieb. Lekári mu neodporúčajú pokračovať v novinárskej činnosti, kým sa mu nepodarí vyriešiť labyrint na zadnej strane škatule od cereálií, čo sa mu zatiaľ nepodarilo.



Časopis študentov Filozofickej fakulty

Najnovšie články

bottom of page